Tabbladen

dinsdag 1 september 2015

Stonehenge, een transformatie


Vorig jaar gingen we op familiebezoek naar Bristol, Engeland. Op 31 juli liepen we onder een hemelsblauwe lucht rond Stonehenge. Het terrein is nu omheind, maar gelukkig konden we toch op sommige plaatsen heel dichtbij komen. Al jaren droomde ik van een bezoek aan deze mystieke plaats. Perfect was een bezoek op 21 juni, de dag van mijn verjaardag, geweest, maar ik was toch 'over the moon'. 

Op de heenweg genoten we van het mooie, glooiende heuvelland en de statige kastelen. Op de terugweg bezochten we het prachtige Bath. 


De volgende dag leek er iets in mij veranderd. Na twintig jaar was ik opnieuw in mijn geliefde Engeland. Twintig jaar, wat een zonde. Stonehenge, een oude droom, was werkelijkheid geworden. We gingen naar huis en ik veranderde mijn en, met als gevolg, ons leven. Was het de magische kracht van Stonehenge ? Was het de confrontatie met wat ik gemist had ? Ik weet het niet.

Ik paste mijn professioneel leven aan en we verhuisden naar een plaats aan de rand van een bos. Meer tijd voor mijn gezin, mijn passie als herboriste en, vanaf nu, ook voor mijn blogs. Niet alles ging zonder slag of stoot, maar de stress ebt eindelijk langzaam weg en maakt plaats voor intens leven. 



'When she transformed into a butterfly, the caterpillars spoke not of her beauty, but of her weirdness. They wanted her to change back into what she always had been. But she had wings.' Dean Jackson

Geen opmerkingen:

Een reactie posten